May 10, 2024

The President - By Appointment Of (1984)

posted by all-musicrecords

The President is de band met Pim Koopman (ook in o.a. Kayak en Diesel), Okkie Huijsdens (ook in o.a. Flashback, Sealachs, Himalaya, Heart en Limousine) en Bas Krumperman.

The President is wellicht het buitenbeentje van “mijn” bands.
De manier waarop deze groep ontstond is weliswaar vrijwel identiek aan die van Kayak en Diesel, d.w.z. hij kwam voort uit een samenwerkingsverband tussen mij en een andere muzikant.
Bij Kayak was dat natuurlijk Ton Scherpenzeel, bij Diesel Robbie Vunderink, en bij The President zanger/bassist/toetsenist Okkie Huijsdens. 
Het grote verschil was, dat er in geval van The President aanvankelijk geen enkele behoefte bestond om een echte band te gaan formeren. 
Het was een soort duo-presentatie, die ook nog eens heel moeizaam op gang kwam. Het ontstaan was ook niet zozeer vanwege ervaringen die we met elkaar hadden -die hadden we namelijk niet- maar meer op grond van reputaties. 
Ik had Okkie regelmatig op platen horen zingen, dus ik wist dat hij goed was, maar ik had nog nooit met hem in die hoedanigheid gewerkt.

 By Appointment Of  is toch echt wel 1 van de betere pop albums uit de begin jaren 80 van Nederlandse bodem. "That's the way that it" is (een beetje een geflopte single), is een geweldig nummer. Andere singles van het album waren "Hot-blooded lady" en "You're gonna like it".
"Outland" is enig dipje op dit verder lekker wegluisterend album. Jammer dat dit album weg naar groter publiek niet wist te vinden. 
Staat mij bij dat het nog wel een Edison of zo gewonnen heeft.


Tracklist

1.  Hot-Blooded Lady  (4:28)
2.  Workin' Girl  (3:45)
3.  Makin' Millionaires  (3:30)
4.  Don't Put Me on Hold  (3:49)
5.  Turn Me On  (4:14)
6.  That's the Way That It Is  (4:37)
7.  Only Once Is Enough  (3:08)
8.  You're Gonna Like It  (3:39)
9.  Outland (2:58)
10.  Goin' Places  (4:42)


Companies, etc.
Credits

Notes
Release: 1983
This album was recorded and mixed at:  DMC Studios Baarn Holland
Genre: Pop Rock
totale tijdsduur: 38:50
Producer(s):  Okkie Huysdens, Pim Koopman

Label- CBS Records

0 comments:

Post a Comment